donderdag 23 maart 2017

Art review #3 Michelle Morin

Het viel mij op toen ik naar school fietste. Het licht van de lantaarnpalen had plaats gemaakt voor natuurlijke zonneschijn en de kleurrijke krokussen vormde een contrast met het grijze landschap wat wij de afgelopen weken jammer genoeg hebben moeten ervaren. Lentekriebels. De drang om naar het strand te gaan, stedentrips te maken en zo snel mogelijk naar de dichtstbijzijnde ijssalon te sprinten was groter dan ooit tevoren. Naast lentekriebels heeft nog een gevoel mij meester gemaakt; de behoefte om te bloggen. Dus vandaar.

In deze art review besteed ik aandacht aan het werk van Michelle Morin. Een artieste, gehuisvest langs de kust van New Hampshire. Na kunstgeschiedenis gestudeerd te hebben, heeft ze vele jaren tuinen ontworpen waar zij een hechte relatie opbouwde met de natuur en zijn bewoners. Tegenwoordig gebruikt ze de natuur vooral als referentie voor haar werk. Bloemen, planten en dieren zijn terug kerende thema's in haar werk. 


Toen ik een van haar schilderijen voor het eerst tegenkwam was ik opslag verlieft. Het kleurenpalet was het eerste wat mijn zicht greep. De combinatie van pastellen en harde donkere tinten vind ik prachtig. Ondanks dat pastellen niet zo veelvoudig in de natuur voorkomen maakt het contrast met donkerblauw en zwart de schilderijen toch heel realistisch. En dan heb ik het nog niet eens gehad over de details! Hoe langer je naar het doek kijkt, hoe meer je ontdekt: verborgen patronen en fijne texturen. 

Dus ben je opzoek naar een nieuwe achtergrond of gewoon nieuwsgierig? Klik dan hier!

Liefs,

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen

▲ Een gouden tip of een compliment? Laat het weten ▲